Masterclass ESP Liespijn in de sport

In deze masterclass besteden we aandacht aan de laatste inzichten in diagnostiek, functionele analyse en behandeling van sporters met liespijn. We zoomen in op de functionele anatomie van de heupregio en bespreken diverse specifieke aandoeningen. Ook gaan we dieper in op de biomechanica van specifieke sportbewegingen, vooral bij voetbal, en kijken daarbij naar de meest recente bevindingen en klinische consequenties.

Met een testbatterij kunnen we sporters beoordelen op aspecten als mobiliteit en stabiliteit en op basis hiervan oefen je een aantal behandeltechnieken.

De dag bestaat uit theorie en praktijk en heeft een zeer interactief karakter. Een bachelor fysiotherapie is minimum vereist voor deze masterclass.

10 oktober 2018

Rob F.H. Langhout, Igor J.R. Tak

Download Brochure Print

Inhoud van de masterclass ESP Liespijn in de sport

Productbeschrijving

Nieuwe inzichten in diagnostiek, functionele analyse en behandeling.

Docenten; Rob F.H. Langhout en Igor J.R. Tak

Datum: In 2018 wordt de Masterclass op 10 oktober 2018 aangeboden.

In deze masterclass zal aandacht worden besteed aan de laatste inzichten met betrekking tot de functionele anatomie van de heupregio in relatie tot sport. Diverse specifieke aandoeningen bij sporters komen aan bod. Hierbij wordt de inzet van (aanvullende) diagnostiek besproken.
Er wordt ingegaan op de biomechanica van specifieke sportbewegingen, met name bij voetbal, met aandacht voor de meest recente bevindingen en de klinische consequenties hiervan.
Er wordt een testbatterij gedemonstreerd waarmee sporters kunnen worden beoordeeld op de aspecten mobiliteit en stabiliteit. Op basis hiervan worden een aantal behandeltechnieken geoefend.

De inhoud van de dag bestaat uit theorie en praktijk.
Deze dag heeft een zeer interactief karakter.

Deze Masterclass is met 6 punten geaccrediteerd voor het register algemeen fysiotherapeut, manueel therapie en sportfysiotherapie (KNGF).

Deze cursus is geaccrediteerd met 6 kwaliteitsuren door het Keurmerk Fysiotherapie (SKF).